Translation for "motets" to french
Motets
noun
Similar context phrases
Translation examples
noun
30. Dr. Nthabiseng Motete, Deputy Director for Forestry, Department of Agriculture, Forestry and Fisheries of South Africa
30. Mme Nthabiseng Motete, Directrice adjointe des forêts du Ministère de l'agriculture, des forêts et de la pêche de l'Afrique du Sud
In the New Church and St. Peter's came boys who had to sing only motets and chorales;
à la Nouvelle-Eglise et à l'église Saint-Pierre venaient les garçons qui n'avaient rien d'autre à chanter que des motets et des chorals ; et aux deux églises principales Saint-Thomas et Saint-Nicolas, ceux qui avaient affaire avec une autre musique concertante.
Then the rector let it be known to all pupils that, under dismissal and castigation, no one was to sing or to direct the motet in Krause's place.
Ensuite le recteur fit annoncer à tous les élèves, sous peine de renvoi et de châtiment, qu'aucun ne devait se permettre de chanter ni de diriger le motet habituel à la place de Krause.
That was an arrangement of a Bach motet, wasn't it?
C'était un arrangement d'un motet de Bach, n'est-ce pas?
A waltz, a motet, a cornet solo with variation!
Une valse, un motet, un solo de cornet avec des variations !
So that in the afternoon sermon, to Sebastian's greatest despect, no one, for fear, would sing, even less direct the motet.
De sorte qu'au prêche de l'après-midi, pour les plus grands dépit et prostitution de Sebastian, pas un seul élève par crainte de la punition ne voulut prendre sur lui le chant ni encore moins diriger le motet.
It's a 40-part motet, eight-stacked soprano antiphonal arrangements.
C'est un motet à 40 voix, huit groupes de sopranos. Arrangements antiphonaires.
How many English words do you know?
Test your English vocabulary size, and measure how many words you know.
Online Test