Translation for "restriction alimentaire" to english
Restriction alimentaire
Translation examples
Les répercussions sur le commerce peuvent s'expliquer non seulement par les restrictions alimentaires imposées dans les zones touchées mais également par une baisse, causée par les craintes du public, de la consommation dans les zones non touchées, ce qui limite l'accès aux marchés et a des effets nuisibles sur le développement rural et la croissance économique.
The impact on trade can arise not only in affected areas owing to imposed food restrictions, but also in unaffected areas owing to public fears, resulting in limitations to market access and negative effects on rural development and economic growth.
58. M. NGEDUP (Bhoutan), répondant à la question sur les restrictions alimentaires, dit qu'il n'en existe pas sauf chez les Hindous, s'agissant de la viande de bœuf.
Mr. NGEDUP (Bhutan), replying to the question on food restrictions, said that only Hindus practiced such restrictions by excluding beef from their diet.
Du fait de certaines restrictions alimentaires, les filles se voient également privées de l'apport nécessaire en vitamines et en calories.
Certain food restrictions also deny girls the necessary vitamins and calories.
How many English words do you know?
Test your English vocabulary size, and measure how many words you know.
Online Test