Translation for "la dalmatie" to english
La dalmatie
Translation examples
Médecin légiste pour le comté de Split-Dalmatie (Croatie) (depuis 1995).
Coroner and medical examiner for Split-Dalmatia County, Croatia (since 1995);
La plupart des enfants tués étaient originaires de l'est de la Slavonie (51 %) et de Dalmatie (23 %).
Most of the children killed were from eastern Slavonia (51 per cent) and Dalmatia (23 per cent).
Les unités en question ont été déployées dans les régions de la Dalmatie septentrionale, de la Lika et en partie dans celles de la Banija et du Kordun.
These units were deployed in the areas of norther Dalmatia, Lika, and partly in Banija and Kordun.
Au cours de l'année 1996, le Centre a participé aux projets suivants : dictionnaire de la langue istrio—vénitienne de la zone de Koper; démographie historique de l'Istrie et de la Dalmatie vénitienne; recensement des habitants de l'Istrie; héraldique istrienne; histoire de l'école italienne en Istrie; histoire de l'économie istrienne; cartographie de l'Istrie et de la Dalmatie; patrimoine archéologique de l'Istrie et de Rijeka; histoire du patrimoine culturel et artistique de l'Istrie, de Rijeka et de la Dalmatie.
During 1996 the Centre was involved in the following projects: a dictionary of the Istrian Venetian language in the area of Koper, the historical demography of Istria and Venetian Dalmatia, a census of the inhabitants of Istria, Istrian heraldry, a history of the Italian school in Istria, a history of the Istrian economy, cartography of Istria and Dalmatia, the archaeological heritage of Istria and Rijeka, the history of the cultural and artistic heritage of Istria, Rijeka and Dalmatia.
Ainsi la population serbe est majoritaire dans 11 municipalités des régions de Banija, Kordun et Lika et dans la Dalmatie du Nord.
Thus the Serbian population is in the majority in 11 municipalities in the regions of Banija, Kordun, Lika and North Dalmatia.
L'étude de la répartition régionale des dégâts montre que ce sont la Slavonie, la Banja et la Lika, ainsi qu'une partie de la Dalmatie, qui ont subi les dégâts matériels les plus importants.
A regional distribution of damage shows that Slavonia, Banovina, Lika and part of Dalmatia suffered the greatest physical damage.
a) Eparchie de Dalmatie
(a) Eparchy of Dalmatia
<<Influence de la guerre sur l'évolution de la mortalité dans les régions de Split et de Dalmatie>>, no 0216015
"Influence of the war on mortality changes in Split-Dalmatia County", No. 0216015
Dans une lettre trouvée dans cette ville à un arrêt d'autobus était inscrit "Retournez en Dalmatie".
A pamphlet at a bus stop in the town read “Go back to Dalmatia”.
How many English words do you know?
Test your English vocabulary size, and measure how many words you know.
Online Test