Translation for "iénisséï" to english
Iénisséï
Similar context phrases
Translation examples
Les Nenets vivent principalement dans une région de la Sibérie européenne et occidentale occupée par la toundra, la toundra forestière et la taïga du nord, qui est bordée à l'ouest par la péninsule de Kanin et à l'est par la péninsule de Gydansk, dans le delta du Iénisseï.
17. The Nenets live mainly in the tundra, forest tundra and northern taiga belt of Europe and western Siberia from the Kanin Peninsula in the west, to the Gydansk-Peninsula of the Yenisey delta.
D'autres bassins occupent plus de 2 000 000 de km2, comme c'est le cas pour les bassins des fleuves Ob, Ienisseï et Amour.
Other basins extend over 2,000,000 km2, as is the case with the basins of the Ob, Yenisey and Amur rivers.
Cela étant, nombre de grands fleuves et bassins hydrographiques sont communs à des pays membres et non membres de la CEE, comme l'Amou-Daria, qui traverse l'Ouzbékistan, le Kirghizistan, le Tadjikistan et le Turkménistan, pays appartenant à la région de la CEE, et l'Afghanistan, qui n'y appartient pas, le bassin du Tumen, que la Fédération de Russie partage avec la Chine et la République de Corée, et le fleuve Ienisseï, commun à la Fédération de Russie et à la Mongolie.
Nevertheless, many major river and lake basins are shared by UNECE and non-UNECE countries, e.g. the Amu Darya, shared by Uzbekistan, Kyrgyzstan, Tajikistan and Turkmenistan in the UNECE region with Afghanistan outside the UNECE region; the Tumen, shared by the Russian Federation with China and the Republic of Korea; and the Yenisey, shared by the Russian Federation with Mongolia.
How many English words do you know?
Test your English vocabulary size, and measure how many words you know.
Online Test